Elossa ollaan!

Ihan ensimmäisenä haluun pyytää kaikilt seuraajilta anteeks, etten oo ollu pitkään aikaan täällä päivittelemäs kuulumisia. Syy siihen on se, että ollu taas sellasta vuoristorataa täällä etten sit oikeen oo saanu valmiiks mitään ja ollu tosi paljon kaikkee hoidettavaa vauva/raskaus rintamasta opiskelu-asioihin. Nyt on ruvennu tuntuu siltä et paras mahdollinen "lääke" tähän stressiin on kirjottaminen, joten taidan olla aktiivisempi täällä blogin puolella tästä lähtien. Aiheet on nyt vähän päästä päähän mutta jokasessa postauksessa pääosin kerron raskauskuulumisia niinkuin aiemmin :) Toki mulle saa laittaa postaus ehdotuksia tuonne alas kommenteihin tai sitten ask.fm & facebookin kautta.

 

koulu.jpg

 

Raskaus nyt rv 28+

Mun odotus ja raskaus aika on sujunut aivan hyvin, itseasiassa paremmin ku mitä osasin odottaa. Kävin tossa just pari päivää sitte siinä raskausajan glukoosi rasitustestissä ja meinasin kuolla sinne. Se oli jotain aivan niiin helvettiä että huhhuh. Koitin pidätellä oksennusta koko sen puolitoista tuntia siellä ja luojalle kiitos että pystyin siihen, meinaan toista kertaa en toho pystyisi. Se et otettiin niit verikokeita niin ei ollu mulle iso paikka vaan se että se litku mitä oli aivan pakko vetää niin oli jotain niiin kamalaa että ei ole kyllä verrattavissa  mihinkään  :D Sain myös äitiyspakkauksen haettua just :)

                                         IMG_20150423_085435.jpg

                       En tiedä mikä ihme tuossa kuvassa on tuo viiva mutta viimeisimpiä masukuvia :3

Selkä ja liitoskivut on ruvennu kyllä olemaan entistä enemmän häiritseviä ja kivuliaampia, mutta kestettävissä ainakin toistaiseksi. Mitäpä sitä ei tuon pikkuisen takia tekisi. Kuukaus sitten kävin viimeks neuvolassa ja kaikki oli mallillaan. Painoa mulla on 2+ kg tullut lisää tohon mun alkupainoon eli 59,3 on kiloja nyt. Vauvan sydän äänet ja liikkeet ++. Harjotus supparit on lisääntyny mutta aivan normaaleina on pysynyt. Parina päivänä tullut järkyttävän kipeitä vihlasuja kävellessä joka on nyt varmaan ainoo semmoi negatiivinen asia mitä tästä voi sanoa. 30. päivä on rakenneultraan aika, jolloin saan sit 99% varmuuden kumpaa sukupuolta mun pikkuiseni on vaikkakin tosi vahvasti aavistetaan jo täällä puolella tuota tietoa. Oon ostanut vauvalle nyt kaikki isot hankinnat suurilta osin kuten Pinnasängyn, vaunut, sitteri, vaatteit + muuta tarpeellista. Täytyy rupee bongailemaan tota turvakaukaloa vielä jostain niin sit oltais voiton puolella, toki kohta sitä taas tarvii ostaa uusia ja isompia vaatteitakin kun tuo pikkunen varmasti tulee kasvamaan hurjaa vauhtia. luojan kiitos H hetki häämöttää jo ! :)

 

Muita kuulumisia

Niinku tossa aivan alussa mainitsin, niin on ollu todellakin vuoristorataa täs kuukaus tai kaks. Vauvan isän kanssa mennyt sukset aivan ristiin syystä ja toisesta, niin päätin ottaa etäisyyttä hänestä toistaiseksi.  Monet onkin kyselly sitä et miks ja miten tästä eteenpäin edetään niin sen verran voin sanoa, että vauvaan mun ja hänen isänsä välit ei tule vaikuttamaan ja pystytään kyllä J:n kanssa keskustelemaan asioista ja olemaan muutenkin aivan fine väleissä. Tästä aiheesta en sen enempää aio kertoa koska se ei mun mielestä kaikille kuulu ja näin tuntuu musta paremmalta. Mulla alko olee niin kauheeta stressiä meidän suhteesta joten näin on nyt parempi.

Asustelen edelleen porukoiden luona viellä noin 2 kk ennenkun ois muutto edessä. täällä mul on menny tosi hyvin. Musta oikeestaa tuntuu et mun välit on lähentynyt kumpaaki vanhempaa kohtaa jotenki enemmän tai ainakin äitiin. Äidin kanssa voin keskustella aivan kaikesta joka on tosi helpottavaa kun on sellanen tarve että olis hyvä olla joku luotettava henkilö jolle avautua välillä näist tunteista, eihän tästä muuten tulis yhtään mitään. Opiskelen edelleen sotella eikä näillä näkymin oo mitään esteitä miks en siihen pystyisi, toki vauvan ehdoilla mennään mutta uskoisin että loppuun asti pääsen kyllä.

Oon viettäny tosi paljon aikaa mun perheen kanssa. Käytiin mutsin,siskon ja sen kaverin kans tivolis ku se oli taas järjestetty tonne launeelle. Oli aika jees seistä räntäsatees ja katsoo ku pikkuset juoksee laitteesta toiseen. Sit oon myös käyny välil kahvilla kavereiden kanssa ja kierrelly lahtea ympäri etsien vauvalle kaikkia tarvikkeita. Laittelen vähän kuvia tässä ohessa mitä oon ehtiny matkan varrelta napsimaan :D

Se että mulla on ruvennu tunteet heittelemää ihan sairaasti niin uskoisin että suurimmaks osaks se johtuu raskaudesta, mutta osin myös siitä että mulla on ollu pari tosi hankalaa tilannetta mitä oon joutunu käymään läpi, onneks nyt näyttäis taas siltä että alkaa helpottamaan.  Kun muistaa aina välil arvostaa niit arjen pienimpiiki asioita niin tulee aina vähän parempi fiilis. Kiitän niitä ihmisii jotka on seisonu mun vierel vaikeista ajoista huolimatta ja ne joita tällä tarkotan nii tunnistaa kyllä itsensä tästä. Yllätyin siitä kuinka moni on jaksanut kysellä kuulumisia vaikkakin oon kauhea kiukkuperse nykyään. Omistan kyllä aivan parhaat ystävät ja tukiverkoston joten hyvin mä pärjään kaikista paskoista asioista huolimatta. <3

Laitan tähä loppuun vielä parit kuvat teksteillä :) tais tulla tosi sekava kirjotus, mut toivottavasti saitte selvää :)

http://www.ask.fm/oonamariakuittinen

Käykää tuolla laittamassa postaus ehdotuksia :)

 

                                       

                                           1429435137087.jpg

                                Tällässet mun hiuksista sitte tulis kun sitä vaihtelua kaipasin :) i like!

                           IMG_20150416_202902.jpg

                             Äitiyspakkaus 2015 <3 Ihan himo kivoja vaatteita ja tarvikkeita :)

 

 

Kiitos kun jaksoit lukea ja kommentteja otan mielelläni vastaan :)

<3 : Oona